Általános Szerződési Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Sysco-Lux Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, mint Szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató)
név: Sysco-Lux Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
rövidített név: Sysco –Lux Kft.
székhely: 1037 Budapest, Táborhegyi út 9
vevőszolgálat: 1132 Budapest, Váci út 6. (Syscoshop Világítástechnikai Szaküzlet)
cégjegyzékszám: 01-09-940187
adószám: 12766769-2-41
közösségi adószám: HU12766769
nyilvántartási szám: Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyeri Polgármesteri Hivatal, 14025
vevőszolgálati telefonszám: +36 1 788 3797
e-mail: webshop@syscogroup.hu
valamint a https://syscoshop.hu/ webáruház által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő megrendelő, vásárló (a továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Megrendelő a továbbiakban együttesen: Felek.)
Vásárlás esetén a Megrendelő elfogadja a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit is, amelyet ITT tekinthet meg.
A Szolgáltató Vevőszolgálatának a nyitvatartási ideje:
A Szolgáltató rendszere a rendeléseket nyitvatartási időn kívül is rögzíti, de telefonon csak nyitvatartási időben érhető el, valamint az elektronikus levélben feltett kérdésekre is csak nyitvatartási időben válaszol.
Syscoshop Világítástechnikai Szaküzlet
1132 Budapest, Váci út 6.
- Hétfő 9:00-17:00
- Kedd 9:00-17:00
- Szerda 9:00-17:00
- Csütörtök 9:00-17:00
- Péntek 9:00-17:00
- Szombat ZÁRVA
- Vasárnap ZÁRVA
A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A Szolgáltató részére a tárhelyet biztosító Társaság neve: ShopRenter.hu Kft
székhelye: 4028 Debrecen, Kassai út 129.; tárhely helye: 4028 Debrecen, Kassai út 129.; a tárhely szolgáltató elektronikus levelezési címe: info@shoprenter.hu
I. Általános tudnivalók
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a https://syscoshop.hu/ weboldalakon található webáruházon keresztül történik.
Megrendelés, vásárlás esetén a Megrendelő elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit is.
Megrendelő a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit, az ÁSZF a Megrendelő és a Szolgáltató közötti szerződés részét képezi.
Az ÁSZF módosítása a honlapon történő megjelenéstől hatályos, rendelkezéseit az azt követően leadott megrendelésekre, illetve létrejött szerződésekre kell alkalmazni.
II. A szerződés tárgya
A megvásárolni kívánt termék főbb jellemzőit az adott terméknél megtalálható termék azonosítószám illetve ismertető tartalmazza.
Az adott termék lényeges tulajdonságairól való információkat (például azok műszaki, technikai paraméterei stb.), valamint az eladási árakat a termék információs oldalán ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt a Megrendelő azzal, hogy a termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat. A termékoldalon található adatok elsősorban tájékoztató jellegűek, az ott található képek elsődlegesen illusztrációk, a színek eltérhetnek a valóságtól. A képek aktualizálása folyamatos a valós információszolgáltatás érdekében, azonban az adatbázisban található képek tájékoztató jellegűek, esetleges eltérésekért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. Az ismertető leírás téves értelmezéséből eredő károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. Szolgáltató megfelelő gondossággal kezeli a honlap információit, azonban fenntartja a jogot az információk megváltoztatására. Az adatbázisban szereplő esetleges hibákért, elírásokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
III. Regisztráció
A Szolgáltató webáruházában történő rendeléshez a Megrendelő regisztrációja opcionális. A regisztráció és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. Megrendelés feltétele, hogy a Megrendelő a jelen ÁSZF-t elfogadja, és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismerje el. Szolgáltató jogosult visszautasítani bármely regisztrációs igényt, melynek kapcsán a Megrendelő valótlan vagy hiányos adatokat ad meg a regisztrációs adatlapon, vagy az adatokból, illetve a körülményekből arra lehet következtetni, hogy a regisztráció célja nem a weboldal(ak) rendeltetésszerű használata. Szolgáltató jogosult továbbá a regisztrációt törölni, amennyiben az veszélyezteti a weboldal(ak) használatát, vagy a Megrendelő részéről visszaélést, jogellenes magatartást vagy cselekményt feltételez.
Amennyiben a Megrendelő tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles erről egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Korábban már regisztrált Megrendelő akár a kosár összeállítása előtt, akár utána a „Belépés” funkcióval, e-mail címük és jelszavuk megadásával tud bejelentkezni. A regisztrált Megrendelő csak saját nevében vásárolhat, illetve járhat el. Gazdálkodó szervezet esetében az arra jogosult vagy felhatalmazott személy járhat el. Jogosultság vagy felhatalmazás hiányában eljáró személy tevékenységére a Ptk. álképviseletről szóló szabályai alkalmazandók.
A Megrendelő a weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési Szabályzat rendelkezéseit megismerte és elfogadja, valamint az adatkezeléshez kifejezett hozzájárulását adja. Megrendelő bármikor jogosult kérni a regisztrációjának a törlését a Vevőszolgálatnak küldött e-mail üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. A Megrendelő adatai a törlést követően eltávolításra kerülnek a rendszerből, azok nem visszaállíthatók. Ez azonban nem érinti a már leadott megrendelésekhez kapcsolódó adatok megőrzését.
IV. Szerződés létrejötte
A webáruházban online módon leadott megrendelés alapján létrejött szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül, amely szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató külön nem iktatja azt. A szerződéskötés nyelve: magyar.
A megrendelés Szolgáltató részére elektronikus úton történő megérkezése a Megrendelő ajánlatának minősül. Az ajánlatról a Szolgáltató automatikus megerősítést küld, azonban ez nem jelenti a Megrendelő ajánlatának az elfogadását.
A szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató - a Megrendelő ajánlatát visszaigazoló e-mail üzenetet követően - a raktárkészlet ellenőrzése után, a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben a Megrendelőnek.
Mind az ajánlat, mind a megerősítés, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
V. Rendelés menete
A Megrendelő megrendelését a termékek virtuális kosárba helyezésével állíthatja össze. A termék alatti „Kosárba” gombra kattintva lehet elindítani a megrendelés folyamatát. A „Kosár” gombra klikkelve megtekinthetők az eddig kiválasztott termékek, és itt van lehetőség módosítani a megrendelni kívánt darabszámokat vagy törölni a kosár egyes elemeit, valamint elindítani a megrendelést.
További termék kosárba helyezése, oly módon történik, hogy kiválaszt egy tetszőleges másik terméket, majd kosárba téve az hozzáadódik az eddig választott termékekhez. A kosár ,, megtekintés '' gombjára kattintva tudja megnézi az eddig rendelt termékek fajtáját és darabszámát. Ha a terméket mégsem szeretné megrendelni, akkor a (piros körben fehér X) „Törlés” gombra kattintva tudja azt a kosarából törölni. Amennyiben a rendelt mennyiségen változtatna, írja be a termék melletti mezőbe a kívánt darabszámot, majd kattintson a ,, frissítés '' gombra (zöld alapon körbe nyilacska). A termékleírás ,,elérhetőség'' sorában tájékozódhatunk a termék raktárról való elérhetőségéről:
- Raktáron (raktárkészletről elérhető);
- Rendelhető (jelenleg nem elérhető, tehát beszerzést igényel).
Amennyiben olyan terméket rendel, melynek biztonságos átvétele csak a Márkaboltban lehetséges, azt a visszaigazoló e-mail üzenetben jelezzük.
Ha kiválasztotta a rendelni kívánt termékeit, a kosarában a megvásárolandó termékek szerepelnek. Ez esetben eldöntheti, hogy folytatja a vásárlást vagy „Tovább a pénztárhoz” ikonra kattintva a pénztár hoz lép. Amennyiben az utóbbit választja, akkor meg kell adnia a vásárlási adatait. Ehhez be is jelentkezhet a rendszerbe, amennyiben regisztrált Megrendelőnk (vagy regisztrálhat), illetve leadhatja rendelését nem regisztrált megrendelőként. Azonban mindkét esetben szükséges az adatok, a szállítási mód és a fizetési mód megadása.
- Szállítási mód megadása, mely lehet:
házhoz szállítás futárral
személyes átvétel
2. Fizetési mód, mely lehet
előre utalás,
készpénzes fizetés, legfeljebb 2.500.000,-Ft-ot el nem érő összegig,
bankkártyás fizetés online,
bankkártyás fizetés az átvételi ponton,
Simple fizetési rendszer https://www.simple.hu/fooldal/
utánvétel.
Végül a „Tovább” ikonra kattintva megrendelését látja összegezve a megadott adatokkal, szállítási és fizetési információkkal kitöltve. Itt tud megjegyzést fűzni rendeléséhez.
Kérjük, megrendelésekor ügyeljen a következőkre.
Cég, jogi személy számlaigény esetén ne feledkezzen meg az adószáma megadásáról! Utalásos fizetés esetén a bankszámlaszám kitöltéséről a könnyebb beazonosítás érdekében (opcionális)!
Amennyiben ellenőrizte a kosár tartalmát és a mennyiségeket a „Megrendelés” ikonra kattintva elindíthatja a fizetési kötelezettséggel járó megrendelését. (Ha a megrendelésében javításra van szükség a „Vissza” ikonnal az előző lépésre térhet vissza és javíthatja a bevitt adatokat.)
A Megrendelő a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a Megrendelő hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Megrendelőre hárítani. A „Megrendelés”- t követően a megadott e-mail elérhetőségre automatikus megerősítő üzenetet kap. Az e-mailben küldött megerősítő üzenet minden esetben csak a megrendelés beérkezését igazolja, nem feltétlenül az áru rendelkezésre állását. A megerősítő üzenet tartalmazza a megrendelés részleteit: a megrendelés számát, a Megrendelő adatait, a megrendelt termék(ek) megnevezését, mennyiségét, árát és a megrendelés végösszegét valamint esetleges egyéb információkat. A megerősítő üzenet nem minősül a Megrendelő ajánlatának elfogadásának.
Amennyiben a Megrendelő a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata megerősítő e-mailt, úgy együttműködési kötelezettsége alapján köteles felvenni a kapcsolatot a Szolgáltató Vevőszolgálatával.
A megrendelés visszaigazolására a megrendelés beérkezését követő munkanapon, többnapos ünnepek esetén pedig az ünnepet követő munkanapon kerül sor. A „Rendelhető” jelzésű termékek szállítási információiról a Szolgáltató a megrendelés visszaigazolásában, e-mail üzenetben értesíti. A megrendelés visszaigazolásával fogadja el a Szolgáltató a Megrendelő ajánlatát, az ajánlat elfogadásával jön létre a Felek között az adásvételi szerződés magyar nyelven. Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból esetlegesen eredő károk tekintetében, hogy az általa elküldött visszaigazolás rajta kívül álló okból – pl. Megrendelő által megadott nem megfelelő e-mail cím, levelező szolgáltató technikai vagy egyéb hibája – tévesen, olvashatatlanul vagy levélszemét mappába érkezik meg, a visszaigazolás ebben az esetben is a Megrendelő számára hozzáférhetőnek minősül.
A megrendelt termék(ek) foglalására, félre tételére a megrendelés visszaigazolásától számított 3 napig van mód.
Amennyiben a Megrendelő a 14. napon, az átvevőpont, vagy a Márkabolt zárásáig nem jelentkezik a termék(kek)ért, úgy a Szolgáltatóval kötött szerződése, Megrendelő megrendelése minden külön jognyilatkozat nélkül semmisnek tekintendő, ez a tény ún. bontó feltételnek minősül és a megrendelésben/szerződésben szereplő termékeket a Szolgáltató jogosult harmadik személynek értékesíteni. A termékeket a visszaigazolásban megadott Márkaboltban, annak nyitvatartási idejében lehet megvásárolni, ill. (előre fizetés esetén) átvenni a megrendeléskor a rendszer által visszaigazoltaknak megfelelően. A termék átvételéhez szíveskedjen bemutatni a rendelés-visszaigazolásához csatolt „Vevőmegrendelés” dokumentumot.
FONTOS TUDNIVALÓ! Kérjük, minden esetben várja meg a megrendelésének a visszaigazolását!
Előre utalás esetén, az utalás tranzakciót csak a termék megérkezését írásban visszaigazoló e-mail üzenet vagy telefonon történt értesítést követően indítsa el!
VI. Vételár és fizetési feltételek
A weboldalon található termék mellett feltüntetett ár a termék bruttó (web) kereskedelmi ára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót is, nem tartalmazza azonban az esetleges szállítás költségeit. A webáruház bruttó kereskedelmi ára az adott pillanatban, illetve akciós termékek esetén, a weboldalon meghirdetett ideig érvényes és csak akkor válik véglegessé, ha azt a Szolgáltató a megrendelést követően visszaigazolja.
Az ár a készlet erejéig meghirdetett akciók esetében a visszaigazolásban megjelölt időszakon túl nem érvényesek (rendelés időpontja határozza meg), de az akció időtartamán belül csak addig alkalmazható, ameddig az érintett termék raktárkészletről elérhető.
A Szolgáltató a 100.000 Ft feletti rendelések esetén fenntartja a jogot, hogy előleget kérjen a Megrendelőtől. Ennek mértékéről a megrendelés visszaigazolása előtt e-mailen tájékoztatja a Megrendelőt. Az előleg beérkezésekor a Szolgáltató kiállítja előlegszámláját, amelyet másolatban emailben megküld a Megrendelő részére. A Szolgáltató az előlegszámla eredeti példányát a Megrendelő írásbeli kérésére a Megrendelő által megadott postai címre küldi meg ajánlott postai küldeményként, amelynek költségét Szolgáltató jogosult felszámolni. Egyéb esetben az előlegszámla eredeti példányát a Szolgáltató a végszámlával egyidejűleg, azzal azonos módon küldi meg/adja át a Megrendelőnek.Ha megrendelésekor:
- személyes átvétel (LEDison Világítástechnika Szaküzlet) esetén az alábbi fizetési feltételek közül választhat:
- készpénzben az áru átadásakor, legfeljebb 2.500.000,-Ft-ot el nem érő összegig,
- bankkártya használatával az áru átadásakor,
- előre utalással (Átutaláskor kérjük a megrendelés sorszámát a megjegyzés rovatban feltüntetni! A megrendelt termékek, az ellenértékük bankszámlánkra történő beérkezését követően vehetők át.)
- házhozszállítás opció választása esetén, az alábbi fizetési feltételek közül választhat:
- utánvét - fizetés a futárnak,
- online bankkártyás fizetéssel,
- előre utalással (Átutaláskor kérjük a megrendelés sorszámát a megjegyzés rovatban feltüntetni! A megrendelt termék(ek), az ellenértékük bankszámlánkra történő beérkezését követően kerül(nek) átadásra a megbízott futárszolgálatnak.
Árváltozás esetén a változást megelőzően feladott megrendelés esetében a régi – a változást megelőző és a Megrendelőnek visszaigazolt – ár érvényes és kerül felszámításra.
A Szolgáltató a teljes vételár kifizetéséig a tulajdonjogát fenntartja.
Szállítási feltételek:
A szállítási határidő raktáron lévő termékek esetén 1-3 munkanap, rendelendő termékek esetén átlagosan 3-14 munkanap. Rendelendő termékeknél a gyártó aktuális raktárkészlete negatívan befolyásolhatja a szállítási időt. Amennyiben a várható szállítási időpont meghaladja a 7 munkanapot (erről a rendelés visszaigazolásában értesítést kap), a termékek raktárra történő érkezésekor telefonon vagy e-mailben tájékoztatjuk. Amennyiben a visszaigazolt szállítási határidő a Megrendelő számára nem elfogadható, a Megrendelő kérése alapján a megrendelését Szolgáltató módosíthatja vagy törölheti. A termékek oldalán megjelenő becsült szállítási idő csupán tájékoztató jellegű. Ettől a valós szállítási időpont eltérhet negatív és pozitív irányba is a fentebbi okok miatt. A Megrendelőnek az átvételkor ellenőriznie kell, hogy a megrendelésében szereplő termékek kerültek átadásra, illetőleg a kiszállított termék(ek) mennyiségben és szemmel látható minőségben megfelel(nek) a megrendelésének. Esetleges kifogását a Megrendelőnek haladéktalanul jeleznie kell a szállítónál és a Szolgáltató felé.
SZÁLLÍTÁSI DÍJAK (A minimum rendelési érték: 3000-Ft.)
3000 Ft - 9999 Ft Bruttó 1790 Ft
10 000 Ft - 19 999 Ft Bruttó 1590 Ft
20 000 Ft - 49 999 Ft Bruttó 1390 Ft
50.000 Ft felett 0 Ft
Utánvételi felár: Bruttó 449 Ft
A rendelés részletekben történő kielégítése esetén csak egyszeri szállítási költségek érvényesülnek. A fenti szállítási feltételek és díjak kizárólag a webáruházban történő vásárlás esetén érvényesek. Amennyiben a Megrendelő az előzetesen egyeztetett időpontban a kiszállított terméket nem veszi át, a sikertelen kiszállítás költsége a Megrendelőt terheli! Csomagolásért külön költséget nem számítunk fel. A szállítás költsége külön tételként kerül a számlán feltüntetésre.
Egyedi szállítás:
Ebben az esetben olyan áruról van szó, amelynek speciális tulajdonságai (súly, méret) miatt a kiszállítási díjat egyedileg kell számolni. Ha tartalmaz a kosár olyan terméket, termékeket is, amelyek egyedi árajánlat alapján szállíthatók ki (vagy nagykereskedelmi mennyiség), akkor azt a visszaigazoló email üzenetben jelezzük. A webáruházban megrendelt termékek áráért csak a megrendelés visszaigazolása után (ez a megrendelés véglegesítése után, e-mail üzenet formájában történik) vállalunk garanciát. Az árváltoztatás jogát a megrendelés visszaigazolásáig fenntartjuk.
VII. Bankkártyás fizetés
Az UniCredit Bank Hungary Zrt. partnerei széles körben elterjedt és elfogadott, minden elemében biztonságos virtuális kártyaelfogadási rendszert alkalmaznak. A tranzakció valamennyi résztvevője csak a számára releváns információkhoz jut hozzá.
Az online vásárlás további előnyei:
A Megrendelők számára a kártyás fizetés egyszerű és kényelmes.
Az online tranzakciók folyamatosan nyomon követhetőek.
A Szolgáltató birtokába kizárólag a Megrendelővel, vásárlással, termékkel, szolgáltatással kapcsolatos adatok jutnak, míg a bankkártya adatokat csak az UniCredit Bank Hungary Zrt. kapja meg – mindez maximális biztonságot nyújt a Megrendelőnek.
A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke - a kifizetett összeg - azonnal zárolásra kerül a kártyaszámláján.
A banki fizetőoldal a kötelező biztonsági elemek mellett alkalmazza az úgynevezett 3D Secure biztonsági megoldást, amelyet a MasterCard és a Visa nemzetközi kártyatársaságok dolgoztak ki. A 3D Secure, amely a tranzakciót kezdeményező Megrendelőnek a Verified by Visa és a MasterCard SecureCode emblémákról azonosítható, a jelenleg elérhető legnagyobb biztonságot nyújtja. A Megrendelő ugyanis 3D Secure tranzakció esetén - amennyiben a bankkártyája is 3D Secure képes – megadja az internetes vásárlásokhoz használandó egyedi azonosító kódját. Így ezen tranzakciók esetén a fizetési folyamat előtt a kibocsátó bank hitelesítése biztosítja az egyértelmű azonosítást.
Mire érdemes odafigyelni vásárláskor?
Kérjük, tanulmányozza át az Elfogadóhely internetes vásárlással kapcsolatos ismertetőjét, a vásárlás kondícióit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket.
Tekintse át az Elfogadóhely biztonsági feltételeit.
Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatosan az Elfogadóhelytől kapott információkat!
Gondoskodjon róla, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá!
Érdemes saját böngészőjét folyamatosan frissíteni, naprakészen tartani.
Elfogadott kártyák:
§ VISA dombornyomott kártyák
§ VISA Electron kártyák, (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően)
§ V PAY kártyák, (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően)
§ MasterCard dombornyomott kártyák
§ MasterCard Electronic kártyák, (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően)
§ Maestro kártyák (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően)
A biztonságról:
A virtuális POS titkosított (https://) csatornán keresztül képes összekapcsolni az Elfogadóhelyet a vásárlókkal, valamint szintén biztonságos csatornán létesít kapcsolatot az UniCredit Bank Hungary Zrt. és az Elfogadóhely. Az internetes kártyás fizetés technikai lebonyolítását az UniCredit Bank Hungary Zrt. megbízott partnere a First Data Magyarország Kft. hajtja végre, aki a saját platformjával áll ügyfeleink rendelkezésére. A banki fizetőoldal az alábbi URL-eket használja:
https://secureshop.firstdata.lv
https://secureshop.firstdata.hu
A banki fizetőoldal RSA 2048 bites titkosítással ellátott tanúsítványt (CA) használ, ami TLS 1.0 csatornán keresztül biztosítja az ott megadásra kerülő adatok teljes körű biztonságát.
A fizetés folyamata:
A Megrendelő összeállítja az igényének megfelelő termékekből álló kosarat a webáruházban, megadja a szállításhoz szükséges információkat, majd a fizetési módnál kiválasztja a bankkártyás fizetést.
A vásárló ezután átirányításra kerül a bank fizetési oldalára. Az ekkor megjelenő, az UniCredit Bank emblémáját tartalmazó fizetői oldalon kell megadni a kártyaadatokat (név, kártyaszám, lejárat, 3 jegyű CVC vagy CVV érvényesítési kód).
Amennyiben a fizetésre használt kártya 3D Secure képes, meg kell adni a hitelesítéshez a kibocsátó intézettől kapott azonosítót is.
Ezt követően megtörténik az online engedélykérés a kártya elfogadására. Ha ez sikeres volt, megtörténik a tranzakció.
Végül a rendszer visszairányítja a Megrendelőt a webáruházba, ahol a tranzakció eredményességéről értesítést kap.
Amennyiben a vásárlási tranzakció eredményéről részletesebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a számlavezető bankjával.
VIII. Számlázás
Megrendelés során az adatok helyes kitöltése esetén a csomag kézhezvételével, vagy átvételével egyidőben a Megrendelő a számlát is megkapja a vásárlásáról. Amennyiben a szolgáltatott adatok nem elégségesek a számla kiállításához a kollégáink ezt levélben vagy telefonon fogják jelezni a Megrendelő felé és helyesbítést kérnek. Minden számlánk számlázó szoftver segítségével kerül kiállításra és pecséttel, illetve aláírással látjuk el.
IX. Az elállási jog
A szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Megrendelő, aki árut rendel, vásárol a hatályos jogszabályok alapján fogyasztónak minősül (továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó elveszíti az elállási jogát, ha a termék vagy annak csomagolása megsérül, mielőtt a termék visszaérkezik a Szolgáltatóhoz.
Ha a Fogyasztó az elállási jogával élni kíván, az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű írásbeli nyilatkozatát postai levében köteles eljuttatni a Szolgáltató Vevőszolgálata részére (LEDison Világítástechnikai Szaküzlet (Sysco-Lux Kft.) 1132 Budapest, Váci út 6.), vagy emailben a webshop@syscogroup.hu címre. (Kérjük a Rendelési szám és/vagy a számla számának feltűntetését is!)
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott vagy tértivevényes küldeményként köteles postára adni, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az ÁSZF-ben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Fogyasztó elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék postai küldeményként nem küldhető vissza.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét Szolgáltató Vevőszolgálata fogadja.
A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
X.
Kellékszavatosság
A Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
A Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
- kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
- ha a kijavítást vagy a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Megrendelő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
A Megrendelő közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (átvételt követő) követő hat (6) hónapon belül felismert hiba tekintetében Fogyasztó esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a kellékszavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Megrendelő részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Megrendelő kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
A Fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított két éves, egyéb Megrendelő egy éves elévülési határidőn időn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő Megrendelő –választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, hanem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Fogyasztó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály, vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében Fogyasztónak értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A Kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt a Fogyasztó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodásokért semmilyen jellegű garanciát nem vállalunk. A jótállás a gyári hibára, valamint az anyaghibára vonatkozik! A vásárlási és szállítási feltételekben nem rögzített kérdésekben a mindenkori hatályos Polgári Törvénykönyv ide vonatkozó rendelkezései az irányadók.
A Fogyasztó, Megrendelő a termékkel kapcsolatos kifogását az alábbi elérhetőségen terjesztheti elő.
SYSCO-Lux Kft. (Márkabolt) 1132 Budapest, Váci út 6. ; Telefon: +36 1 788 3797 E-mail: webshop@syscogroup.hu
A szóbeli panaszt a Szolgáltató lehetőség szerint azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben azt a panasz jellege megengedi. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadja.
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató a Megrendelővel közöli és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Megrendelőhöz eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
Amennyiben a Szolgáltató és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Megrendelő számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál:
Ha a Fogyasztó a fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
BFKH III. Kerületi Hivatal, Cím: 1033 Budapest, Harrer Pál u. 9-11.
Telefonszám: 06-1-896-3496
Fax: 06-1- 237-4887
E-mail: titkarsag@03kh.bfkh.gov.hu
- Békéltető testület:
A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
- Online vitarendezési platform
Amennyiben a Fogyasztó szokásos tartózkodási helye Magyarországtól eltérő uniós tagállamban található, a Szolgáltatóval szemben fennálló jogvitájának rendezése érdekében lehetősége van igénybe venni az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon nyújtott vitarendezési eljárást. Az online vitarendezési platform a következő címen érhető el: http://ec.europa.eu/odr
- Bírósági eljárás:
Megrendelő jogosult a termékkel kapcsolatos jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
XI. Informatikai tájékoztatás
A webáruházon keresztül történő vásárlás feltételezi a Megrendelő részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről. A Szolgáltató nem felel a vis-majorból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan a:
- a weboldal helytelen használatából (hiányos adatok), vagy üzemzavarából, - az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
- bármilyen adat, vagy akár elküldött akár fogadott e-mail elvesztéséért, meg nem érkezéséért, késlekedéséért és az ebből adódó következményekért,
- az információtovábbítási késedelemből adódó, -pl. vírusok által okozott, - szoftver, internetes hálózat hibájából, nem megfelelő működéséből vagy egyéb technikai jellegű hibából eredő károkért.
Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat külön adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz hardveres támogatást használunk.
XII. Adatvédelem
A Szolgáltató ezúton tájékoztatja kedves Megrendelőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében a szükséges mértékben, a 2001. évi CVIII. törvény figyelembe vételével tárolja. A Megrendelők adatait harmadik félnek nem adja át, adatainak kezelésekor az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvénynek megfelelően jár el. Megrendelőinknek a regisztráció, ill. a megrendelés folyamán meg kell adniuk személyes adataikat (név, cím, telefonszám, e-mail stb.). Szolgáltató kizárólag olyan adatot kér a megrendelés során, amelyek a megrendelések teljesítéséhez, a vásárlás lebonyolításához elengedhetetlenül szükségesek. A Szolgáltató a Megrendelőit a pontos és gyors tájékoztatás érdekében a következő formában tájékoztatja: e-mail, telefon, vagy telefax segítségével. Felhívjuk figyelmét, hogy teljes körű és valós adatokat adjon meg, hogy Vevőszolgálatunk a lehető legrövidebb időn belül fel tudja venni Önnel a kapcsolatot a megrendelésével kapcsolatban.
A Megrendelő az adatkezeléshez történő hozzájárulását bármikor módosíthatja, illetve visszavonhatja, továbbá kérheti személyes adatai helyesbítését, törlését DE csak írásban a megadott elérhetőségeken. Jogszerűtlen adatkezelés esetén az adatkezelés ellen tiltakozhat, bírósághoz, illetve adatvédelmi hatósághoz fordulhat jogorvoslatért.
XIII. Szerzői jogok
A Szolgáltató weboldala szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldalon megjelenített tartalom egészét, illetve részeit a saját személyes használattól eltérő célra és mértékben kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye alapján lehet bármilyen módon felhasználni, kinyomtatni, reprodukálni, nyilvánosan közzétenni, terjeszteni, tárolni, átruházni, illetve bármilyen egyéb módon a nyilvánosságot szolgáló vagy kereskedelmi célzattal felhasználni.
XIV. Érvényesség
A jelen Szabályzatban foglaltak - így a megrendelésre vonatkozó feltételek is -, továbbá a weboldalon feltüntetett árak (web árak) csak és kizárólag a Szolgáltató webáruházon keresztül történő vásárlás (interneten keresztül történő megrendelés) esetén érvényesek. A Megrendelő a regisztrációval, illetve a megrendeléssel tudomásul veszi és elfogadja a jelen szabályzatban foglalt valamennyi feltételt.
Fentiekben nem szabályozott kérdésekben az alábbi törvények, rendeletekben foglaltak az irányadók:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.);
- a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény;
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);
- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.);
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet;
- az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezi jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet;
- a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet;
- a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet;
- Az Európai Parlament és a Tanács (Eu) 2016/679 Rendelete (GDPR).
A fenti magyar jogszabályok teljes szövege ingyenesen elolvasható a következő weboldalon: www.njt.hu